Friday, April 27, 2012

Celik Mata Reset Minda: Mengubah Kehidupan


Mohon tinggalkan persoalan berkaitan mengubah kehidupan di ruang komen. Hanya 50 soalan yang berkaitan akan terpilih untuk dijawab.

Terima kasih.

6 comments:

  1. salam doktor,

    bagaimana menaikkan semangat pesakit2 kanser yang berlarutan dan rendah harapan untuk sembuh


    terima kasih

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt dr,
    Sewaktu saya mengandung saya ada terbaca mngenai cara hidup org yahudi yg saya rasa memberi manfaat jika diamalkan, contohnya sentiasa gembira ketika mengandung, banyak membuat latihan matematik, mendengar muzik (saya gantikan dgn mendengar quran). Alhamdulillah kelihatannya anak saya pintar. Amalan ini saya cdgkan kepada rakan saya, malangnya dia beranggapan dengan mengikuti amalan orang yahudi kita akan menjadi sebahagian daripada kaum ini. Saya langsung tidak setuju dgn beliau, apa pendapat dr mengenai perkara ini?

    Saya juga ada membeli tie yg mempunyai gambar2 bendera seluruh negara didunia ini. Salah satu gambar tersebut terdapat gambar bendera seakan-akan salib, ada rakan yang menegur saya dimana saya seolah-olah menyokong agama kristisn. Bagi saya perkara penting adalah dalaman kita dan amalan kita seharian. Keyakinan pada Allah swt. mohon juga pandangan dr mengenai hal ini. Allahualam

    Sanisah, kota kinabalu sabah

    ReplyDelete
  3. salam....saya rasa pendapat kwn anda adalah jauh terpesong dari akidah kita sebagai umat islam.......for ur friend info...bangsa yahudi adalah bangsa yang paling maju n berjaya nowadays...sbbnya mereka pelopor kebanyakkan benda di atas muka bumi ini skarang ini...dulu kita org islam yg terror n kat atas apa2 pun...diorang study alquran tu dah sampai ade yg master dari org islam sendiri termasuklah diri saya...nabi kita pernah berpesan,berpeganglah pada alquran n sunnah ku...nescaya kamu tidak akan sesat..insyaallah...knp nabi kita mukjizatnya yg paling utama ialah alquran?ask urself n u'll find the answer...me too still not because we always have this problems..nantilah....esok hidup lagi ke?tq

    ReplyDelete
  4. Salam Prof.,

    Bagaimana ingin merubah sikap diri yang mudah merasa rendah diri dan rendah semangat. Apabila dikelilingi dengan orang2 yang lebih bijak atau lebih hebat, terasa diri sangat kerdil dan cuba mengelak bertemu orang ramai. Apabila dibanding-bandingkan, kekurangan diri lebih terlihat dan menyebabkan 'lost spirit' dan 'moral down'. Bagaimana ingin mengubah ke arah yang lebih positif?

    ReplyDelete
  5. SALAM PROF..
    SAYA MEMPUNYAI MASALAH KURANG KEYAKINAN DIRI UNTUK BERUCAP DI KHALAK RAMAI. SAYA AKAN MENJADI GUGUP DAN SUARA AKAN TERKETAR-TERKETAR. INI JUGA BERLAKU KETIKA SAYA PERGI TEMUDUGA. BAGAIMANA SAYA NAK MENYELESAIKAN MASALAH SAYA SUPAYA SAYA LEBIH YAKIN DAN DARAH GEMURUH HILANG. DENGAN ITU, SAYA LEBIH TENANG DAN TIDAK GUGUP SUPAYA IDEA SAYA TERUS HILANG. SAYA MOHON SANNGAT MENDAPAT TIP DARIPADA PROF. TERIMA KASIH PROF.

    ReplyDelete
  6. SALAM PROF..
    SAYA MEMPUNYAI MASALAH KURANG KEYAKINAN DIRI UNTUK BERUCAP DI KHALAK RAMAI. SAYA AKAN MENJADI GUGUP DAN SUARA AKAN TERKETAR-TERKETAR. INI JUGA BERLAKU KETIKA SAYA PERGI TEMUDUGA. BAGAIMANA SAYA NAK MENYELESAIKAN MASALAH SAYA SUPAYA SAYA LEBIH YAKIN DAN DARAH GEMURUH HILANG. DENGAN ITU, SAYA LEBIH TENANG DAN TIDAK GUGUP SUPAYA IDEA SAYA TERUS BERKEMBANG. SAYA MOHON SANGAT MENDAPAT TIP DARIPADA PROF. TERIMA KASIH PROF..HARAP PROF DAPAT MEMBANTU SAYA MEMBERI TIP YANG BERGUNA..

    ReplyDelete